Hårprodukter

Eftersom jag är en nörd när det kommer till hårprodukter så tänkte jag visa er vad det är jag använder och rekomendera lite!
 
När det kommer till hårprodukter har jag alltid varit ganska så noga så man inte slösar pengar på att köpa nån skit på ICA som ändå inte kommer ge nån så stor skillnad. Det finns säkert vissa som är bra inom den marknaden,men jag har inte riktigt känt att det lockat mig.
 
En sak jag lärt mig nu på skolan är att ett bra shampoo är betydligt mycket viktigare än balsam. Detta har man ju alltid trott varit tvärtom eftersom när man drar i balsamet i håret är då man upplever det mjuka och fina. MEN i själva verket är det så att det är schampot som tvättar rent och ser till så det blir en rätt PH till håret. Hårets PH-värde är 5,5 och har man då ett schampoo som är mer eller mindre än 5-6 så blir håret betydligt mycket mer sårbart och man får den där torra ytan.
Balsamet är sedan till för att ta bort det elektriska och självklart till att håret ska vara mer lätthanterligt. En bra inpackning är också viktigt. Se till att använda inpackning 1 gång i veckan,så blir håret glad! Just för att inpackningen tränger sig in där våra hårstrån behöver fettet som mest. Det är då vi får den fina glansiga ytan.
 
 
Jag använder nu dessa produkter från Grazette. Till vänster ser ni ett spraybalsam som doftar så gott så jag vill typ ha den runt mig typ jämt. I mitten ser ni en inpackning/balsam som ni ska ha i 1min. Den är så sjukt bra och håret blir verkligen bebis-lent. Sen har ni shampoot till höger som även det är helt toppen! Sen jag börja använda detta har mitt hår känts både mycket luftigare och fräshare. Sen doftar allt ananas och hur gott är inte det liksom?!
 
Salong eller t.ex lyko.se : Runt 120:-/st.
 
Sen har vi min favoritolja som doftar heeeeelt otroligt gott. Man vill bara smörja in hela kroppen eller typ äta upp den. Typ nån som mandelaktig lukt har den. Den är både återfuktande,värmeskyddande och skyndar på så håret torkar snabbare. Denna har jag nog haft nu i 1 år och har ändå hälften kvar (!)
 
Salong eller t.ex vackerstore.se: ca. 149:-
 
En rootlifter från Maria Nila. Rootlifters finns som både flytande och fast form. Denna är lite mousseliknande som man då sprayar i benor där du vill ha din volym. Se sedan till att "föna upp" benan där du vill ha mest effekt. Denna är verkligen toppen!
 
Salong eller t.ex lyko.se: 169:-
 
Sen har vi ju då något jag inte kan leva utan- torrschampoo! Jag försöker verkligen vänja mitt hår att inte tvätta det varje dag. Då är ju detta verkligen det bästa som skapats. Denna är helt ny i kollektionen Kolorit för Maria Nila så har bara hunnit testa den några gånger. Men jag är nöjd! Inte lite "vit" som vissa andra torrschampon brukar vara. Tråkigt för oss med lite mörkare hår.
 
Salong eller t.ex lyko.se: ca.129:-
 
...SÅÅÅ då kan jag ju lika gärna tipsa om min favvo! Detta torrschampoo har jag blivit helt beroende av. Har nog aldrig haft något bättre faktiskt.. och då har jag testat många! Just för dom som har lite slingor i brunt hår eller lite halvblonda så är denna perfekt! Ser riktigt fräscht ut och blir inte sådär svårhanterligt och torrt som det lätt kan bli annars.
 
Kicks: ca 70:-
 
 
 
 
 
Ja,alltså.. jag skulle kunna fortsätta med ett sånthär inlägg i timmar! Här ovanför ser ni bara lite utav min godishörna liksom ;) Hoppas ni fick lite inspo iallafall! Tackåhej sålänge!
 


Kommentarer
Bella

Puss

2012-10-01 @ 19:43:10
Malin Pousette

Araganen luktar helt sjukt gott!!! älskar den med och snor alltid av mammsen haha

Svar: Men eller hur! Helt beroendeframkallande.. köpte den på hennes salong jöö! Verkar va rätt sällsynt ändå..
Loyye

2012-10-02 @ 22:59:09
URL: http://www.lifestyleblogs.no/malin


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Loyyes

Följ mig och mitt liv genom min drömresa om att bli frisör!

RSS 2.0