Ombre!

Det är så sjukt kul i skolan nu och dagarna går så galet fort! Är på salongen 3 dagar av 4 i veckan nu och har kunder nästan hela tiden! Det är ju helt galet vad vi lärt oss mycket på så kort tid.. men aaah,jag njuter varje bråkdel sekund :)
 
Idag kom fina Ida och modellade lite för mig. Så kul för jag hade inte träffat henne på nästan 2 år,och hon hade heller inte gjort något med sitt hår på den tiden heller..,haha,så det blev en liten rolig utmaning!
Såhär såg hon då ut när hon kom. Självblekt rätt så slitet hår,med en ganska så lång utväxt. Det tog vi tag i och mörkade ned hennes botten med två steg och tog en silver-maskinpackning i topparna för att få bort de värsta utav den gul/orange färgen.
 
Resultatet;
TADAAA. En såkallad ombre då som de flesta med långt hår vill ha nu förtiden ;) Så jag såg till att "sudda" ut färgen noggrant och även se till att spara lite mer utav det ljusa i främre delen. Sen kapade jag av håret en bit. Fräscht! Mitt lilla frisörhjärta njuter varje gång jag klipper av kluvna ledsna toppar!


Kommentarer
Bella

Fattar fortfarande inte dealen.
Men du är väldigt duktig :)

2012-10-24 @ 22:53:45
Malin Pousette

Är det fröken Sommar? Fan vad duktig du är, JAG BLIR SÅ STOLT OCH SÅ JÄVLA GLAD!!!

Svar: Jaaa det är fröken Sommar ;) Tack min kära <3
Loyye

2012-10-25 @ 09:19:19
URL: http://Lifestyleblogs.no/Malin


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Loyyes

Följ mig och mitt liv genom min drömresa om att bli frisör!

RSS 2.0