Att gå lös..

Ja,som sagt.. Eftersom GHD då va hos oss igår så fick vi en "egen-styling-dag". Det innebar alltså att vi fick gå lös lite på varandras hår helt enkelt. Jag,som då är ett litet småfreak när det just kommer till att styla så hade jag sån tur som fick tjejen i klassen med längst och tjockast hår-woooho score! ;) Så jag körde först lite hollywood-lockar.. men nä,det är för boring när det kommer till vad jag går för.. så mitt resultat blev lite mer wild and crazy ;)

Jag använda mig utav en "pigg-kam" med stålpigg där jag tog en slinga och virade den runt piggen och sedan lade plattången runt om för att värma upp slingan. Inte trycka för mycket med tången,då får locken en plattare effekt. och det viill man ju inte :) Sen drog jag ut den och lät det svalna. 
 
 
 
 
När slingorna svalnat stod jag igenom den med hjälp av piggen. Då får man en sånhär krus-effekt. Jag valde att göra det med på överhåret och spara en del utav slingan för att för mest volym uppe på hjässan. Sen drog jag även upp kruset lite med en lätt tuppering med hjälp av fingrarna. Resten av topparna gjorde jag vågor på. Just på denna bild hade jag busat till det väldigt mycket så det är svårt att se..
 
Inte nöjd med det än nä.. så jag valde att sätta upp det. Tuperade då en stor boll i där bak i mitten där som jag sedan satte upp "sidorna" i. Sen gjorde jag stora lockar av luggen..
Taaadaaaa.. så satte jag dit en liten blomma som jag gjorde av servett. Haha!
 
Så glad du lärde mig detta krull-knepet Malin! <3 ;) SÅÅÅ,tack och hej för idag!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Bella

Meeh de två sista bilderna är bara streck för mig :(

2012-11-09 @ 20:00:46
Malin Pousette

Weiii du är så duktig!!

2012-11-11 @ 09:13:47
URL: http://Lifestyleblogs.no/Malin


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Loyyes

Följ mig och mitt liv genom min drömresa om att bli frisör!

RSS 2.0