Strawberry ice

 

Min fina vän Emma va hos mig i förrgår för att fräsha till sitt hår lite. Va lite inne på först att mörka ned henne.. Men nä,hon är så sjukt snygg i sitt blonda så vi valde att jämna till det istället. Detta då med slinghätta.. som jag tyvärr inte är ett stort fan utav. Jag ser hellre att man gör täta folieslingor då blonderat hår sen innan lätt trasslar sig.. Inte snällt mot hårbotten eller fjällskiktet med andra ord. Så hädanefter ska jag stå så ofta som möjligt och öva på att väva folieslingor!  ;)
 
Iaaaallalfall. Emmas slingor blev helt perfekta. Det tog lång tid,men det var värt slutresultatet. Var sjukt noga med appliceringen och "bebishåret" för att få så jämt resultat som möjligt. När det sedan va dags för sköljning så valde jag att lägga i en nyansering "rosé" för en champagne/rosa-ton. Nu hade jag bara i det några minuter för jag ville inte det skulle bli allt för kallt. Hon är väldigt guldig i sig och ville inte det skulle bli allt för stor kontrast med det håret vi inte slingade. Detta blev då slutresultatet! Lite synd att jag inte hann klippa henne eller föna så snyggt som möjligt för det blev kort om tid ;( Men Emma gick iallafall ifrån nöjd och det va huvudsaken!
 
 


Kommentarer
Anonym

Blev så jäkla snyggt!

2012-11-15 @ 18:34:19
Anonym

Blev så jäkla snyggt!

2012-11-15 @ 18:34:19
Malin Pousette

Pax att jag ska komma till dig när bebis har kommit ut och jag vill köra en extreeeeeeme makeover!! Du är så duktig! Love

2012-11-15 @ 19:01:48
URL: http://Lifestyleblogs.no/Malin


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Loyyes

Följ mig och mitt liv genom min drömresa om att bli frisör!

RSS 2.0