Hairstyles

Jag har ju insett att jag aldrig någonsin kommer kunna bestämma vad jag passar bäst i när det kommer till hårstilar.
 
Kan ju säga som så att den här är gjort som en cirkel. Början är längst upp till vänster och slutar sedan med den nedanför. Bilden på mitten tog jag för typ 3 minuter sedan.. så sådär ser jag ut just exakt nu. Men säkert inte om 2 veckor..
 
Ett tips från mig till er är väl att verkligen avstå från ICA-färger och extensions. FYF*N vad mitt hår har fått ta mycket skit genom åren just för jag tyckt det vart så kul att ändra typ iallafall 1gång/månad. Det va inte snällt mot mina fjun på hjässan. Så ni ser ju.. jag fick klippa av skiten. TÄNK om jag låtit det va som jag hade där på första bilden.... täääänk om. Som tur är trivs jag rätt bra i det korta och nu är det ju fräschare än nånsin pg.a att jag varit väldigt snäll mot det.
 
Slitet hår som ni inte tagit hand om så väl går såklart att få det se finare ut med hjälp av feta inpackningar och glansiga oljer/spray. Men tänk på att håret är som hyn. Det går att sminka hyn så den också ser bra ut,fast i själva verket inte alls är så okej.
 
Det allra bästa man kan göra för att få fint,glansigt och tåligt hår är att äta nyttigt och bra. Mycket B-vitaminer,proteiner&kalcium! Då växer hårstråna ut fina och glada! Även dina naglar :)
(och är du rökare och anser att du har torrt och sprött hår...kanske dags att sluta då? Eftersom detta kan vara orsaken.)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Loyyes

Följ mig och mitt liv genom min drömresa om att bli frisör!

RSS 2.0