Pappsen

Vill skriva några fina meningar till min älskade pappa eftersom det är fars-dag men också för han är en otroligt stark människa som jag ser upp till mycket.

Pappa har alltid,oavsett vad det handlat om,ställt upp för sina 4 barn. Det är så sjukt nu när jag skriver det och försöker blicka tillbaka på nåt specifikt att skriva om. Men det som kommer upp är bara att han alltid tagit oss framför sig själv,i nästan alla lägen,alltid. Jag kunde inte haft en bättre uppväxt tack vare honom. Han lät mig och lillasyster åka skridskor i hans rum,på plastgolvet.. vem tillåter nåt sånt om inte världens bästa pappa liksom? Eller sitta och plinga på hans gitarr på en stol jämte honom på hans spelningar - bara för vi tyckte det var kul. Eller lät oss sitta i hans knä och styra ratten i hans snygga buick,redan vid 10-årsåldern. Eller att han tog oss till kiosken varje solig dag för att köpa glass (än idag). Eller haha,att han alltid,varje julafton gav oss varsin fyndlåda med massa random saker i. Allt från mobilskal till trisslotter. Det är bara pappa som hittar på sånt..


Det finaste han gjort för mig är att han skrev en låt om mig när jag föddes. Som den duktiga musiker han är har han även spelat in den på skiva. Önskar jag kunnat lägga in den här så ni kunde fått lyssna..,för den är så fin!

..en vacker dag ska jag skriva en låt om honom!

Pappa,det finns många gånger jag skrikit ut vilken gubbe du är och att du betett dig dåligt. Men du är ändå min idol. Tack vare dig hade jag nog aldrig växt upp och blivit den starka tjejen jag är idag!

Jag älskar dig. / Din tussi.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Loyyes

Följ mig och mitt liv genom min drömresa om att bli frisör!

RSS 2.0